niedziela, 1 kwietnia 2012

NAZWIJ TO JAK CHCESZ - JASIEK MBH

Hemp 2011

1. Czas Wyboru (Intro)
2. Chwila
3. Nasz Czas feat. HUDY HZD
4. Jeden Moment feat. BPP
5. Tu I Teraz
6. Poczuj Wiatr
7. Testament
8. Czas Wyboru (Interlude)
9. Sam Z Siebie
10. Nowa Era feat. BAS TAJPAN
11. Oddanie
12. Szukając Siebie
13. Nazwij to Jak Chcesz
14. Pod Koniec Dnia feat. KLAUDIA
15. Życie I Śmierć
16. Czas Wyboru (Outro)

Mam pewne wątpliwości za każdym razem, kiedy mam posłuchać płyty kogoś z Diil Gangu, wszystkich tych trzyliterowych skrótowców, jak MBH, HZD, SWD, czy inne HGW. Raz, że wiem, że to będzie gangsta gangsta uliczny rap, dwa, że wszystko może być wielce podobne go HGR...yyy tego, Hemp Gru. Jaśka pewnie bym nie posłuchał, gdybym nie trafił na jakąś zajawkę jego płyty... Oho, pomyślałem, to nie jest słabe! No i pobiegłem do sklepu, mając cichą nadzieję, że nie będzie to płyta na raz...
Muzykę całkowicie wyprodukował Szwed, znany z innych diilowych albumów, m.in. właśnie Hemp Gru. No i zgodnie ze spodziewaniem, bity są takie typowo diilowe. Powiedziałbym, że taki trochę styl warszawski, skrzyżowany z Queensbridge. Klimat płyt Kool G Rap - mogę się domyślać, że Szwed go bardzo lubi :) Muzyka na albumie jest spójna - w końcu robił ją jeden człowiek. Taki typowy rap z projektów.
Wbrew moim spodziewaniom, Jasiek mnie jednak nie zabił. Okazało się, że 'Nazwij To Jak Chcesz' to zwyczajna, uliczna płyta. Całkiem porządna, ale tak na dobrą sprawę zwyczajna i mało oryginalna. Jasiek ma sprytne flow, teksty w miarę ogarnięte. Dużo opowiada o Bogu i wierze i, paradoksalnie, o życiu na krawędzi prawa. Gości wielu nie ma, tylko Diil Gang, więc jedynym urozmaiceniem będzie tu Bas Tajpan i Klaudia. Nie pamiętam, co na mnie uczyniło takie dobre wrażenie, ale nie znalazłem tego na płycie.
Duży atut tej płyty - spójność i konsekwencja, jest również jej wadą. Nic tu się nie dzieje, bity sobie płyną, emce sobie płynie i w sumie nie ma tu nic, na co można by zwrócić baczniejszą uwagę. Bez bangerów, bez szału, bez pazura. Typowo do bólu.

OCENA: 3\6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz