czwartek, 27 lutego 2014

BREJK - WCIŚNIJ PLEJA

nielegal 2014

1. Blask
2. Widzę
3. The press I
4. Nie po to tu jestem
5. Bądźmy szczerzy
6. To nie psycho dramat (EP)
7. Po “Rok wstecz”
8. Ambicje i cele 2
9. Nadeszła pora
10. Kwiaty
11. S.W.A.G
12. Mam czasami już dość
13. Czillax
14. Marzenia
15. Di end

    Wprawdzie na okładce stoi, że utwory napisano w 2013, ale jestem prawie pewny, że album ujrzał światło dzienne już w tym roku. Brejk to młody rapper ze stolicy, który, jak sam opowiada, wydał album bardzo osobisty, w którym rozlicza się ze swoim dotychczasowym życiem. Nie znam - to poznam. Brejk, to Twoja szansa :)
    Muzyka, niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, pochodzi zupełnie skądinąd, bo raz, że nie mogę nigdzie znaleźć bitmejkerów, dwa, że część już gdzieś słyszałem, trzy, że są na tych podkładach tagi producentów, używane najczęściej na darmowych freesharowych serwisach. Dlatego nie ma tu wiele godnych uwagi rzeczy - znalazłem jeden podkład godny uwagi w 'To nie psycho dramat(EP)'. w ogóle początek - pierwsze dwa traki, odrzuciły mnie totalnie, bo pozbawione są perkusji i brzmią jak te nowe produkcje, udające rap - których nie znoszę. Reszta brzmi już bardziej rapowo, nadal nowocześnie  - mocno syntetycznie, wręcz czasem podkłady przywodzą mi na myśl Euro Dance z początku lat '90 ('Nie po to tu jestem'). Obok tych nuskuli są te wkurzające darmowe podkłady, które wszystkie nie dość, że pozbawione są sampli, energii, to jeszcze wszystkie brzmią tak samo: płytko i bez polotu.  
    Ilu takich samych młodych rapperów ostatnio słyszałem? Nie wiem. Brejk nie wyróżnia się zupełnie niczym, nawet hasztagi ma wtórne... Nie ma nic specjalnego ani w jego głosie, ani we flow, ani w tekstach, choć aby być sprawiedliwym, znalazłem kilka całkiem niezłych wersów, w stylu 'jestem jak klasówka z matmy, nawet twoja nauczycielka musi mnie sprawdzić'. Ja rozumiem szczerość wypowiedzi, że Brejk, jak mówi, wkłada w to pasję i serce, ale choć chce brzmieć inaczej, niż cała reszta, paradoksalnie jest na wskroś nijaki. I choć jestem pewny, że znajdzie się grupa fanów (z tego, co widziałem na yt i fb, to głównie koledzy ze szkoły i młode panienki), która będzie go propsować, ja jestem za stary na takie banały. To pierdolenie, że masz swag i jesteś taki stylowy, więc wciśnij plej... A kiedy w 'Marzeniach' chłopak próbuje śpiewać... Jezu słodki...  
    Byłem ciekawy tego młodego gracza, ale to nie jest coś, co spowodowałoby, że się zainteresuję. Bądźmy szczerzy, to wszystko już słyszałem. Nie chodzi tu tylko o darmowe podkłady, ale o styl, teksty i tematy. Może to ja jestem za stary, może to Brejk jeszcze za młody... Może na następnej płycie. Na razie ja wciskam stop.  

SAM SOBIE OBADAJ

OCENA: 2\6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz