niedziela, 23 października 2011

POD KONIEC - DUCHU

Funkra (nielegal) 2009

1. Imperium (intro)
2. Niedziela
3. Lirycysta
4. Pozwól Mi Być Sobą Intro (skit)
5. Pozwól Mi Być Sobą
6. Nieważne Czego Słuchasz feat. EMEN
7. Koszmar (snippet)
8. Spiczles (skit)
9. Body Boom
10. Wyciągnij Wnioski
11. Wczoraj feat. DIA
12. Kochanie
13. Najcieplejsza Zima
14. Mam Słabość feat. PIKU
15. Jeden...
16. Baw Się Dobrze feat. DIA
17. Nie Jest Tak źle feat. EMEN
18. Pod Koniec
19. Poniedziałek (outro)
20. Szukam \ Spadam


Duchu to koleś z Polski, ale mieszka na stałe w Manchasterze i tam, wraz z Emenem, robią swój hip hop. 'Pod Koniec' to płyta niezwykła - sam Duchu nazywa ją mikstejpem, ale jest to w sumie samodzielna płyta. Absolutnie ciekawa, wyjątkowa i zróżnicowana do braku tchu. Duchu jest świetnym producentem, który samym podkładem potrafi wyczarować niesamowite historie, ale kiedy wchodzi ze swoim flow i tekstami... jest pozamiatane. Zaczyna sie od mocnego pieprznięcia utworem 'Imperium', po czym przez 40 parę minut słuchamy z niedowierzaniem, jak Duchu owo imperium buduje. Każdy trak jest inny, kazdy opowiada interesującą historię, każdy ma w sobie coś, nad czym trzeba się zatrzymać. Duchu rymuje, śpiewa i produkuje arcydzieła... Najlepsze kawałki to przede wszystkim 'Lirycysta', 'Koszmar', 'Body Boom' (o seksie), 'Wyciągnij wnioski' (absolutnie niesamowity storytelling o zdradzie!), 'Kochanie', 'Najcieplejsza zima', 'Szukam\Spadam'... W sumie wszystkie kawałki są niesamowite. Płyta przez prawie rok nie schodziła z mojego playera, znam ja na pamięć i jest to płyta, która jest jedną z najlepszych w historii polskiego hip hopu i wiem, że może puryści się ze mną mogą nie zgodzić, ale ja nie jestem purystą i przyjmuję również inne opcje. Genialny materiał i tyle.

OCENA: 6\6

ODSŁUCH I MOŻLIWOŚĆ ŚCIĄGNIĘCIA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz