piątek, 30 sierpnia 2013

SULIN - JEDEN W MARATONIE

Step 2013

1. Jeden w maratonie 
2. Progress
3. Jedna minuta 
4. Puls 
5. Jeśli czujesz 
6. Z całych sił 
7. Mówią 
8. Nie pytaj mnie o mnie 
9. Tym żyję
10. Nikt z nas nie wie 
11. Zanim spali nas
12. Ostatnio (prod. Daje Słowo)

    Sulin to koleś dwuznaczny. Niby ma fanów i wiele osób daje mu propsy, a wygrał przecież Pompuj Rap, jednak ze sprawą beefu z Bonsonem nie jest już tak jasne, kto wygrał, bo tyle opinii, ile osób. Wreszcie sam pokazał co potrafi wydając swój debiut - trochę dziwny, bo niby wydany w Stepie, ale dodawany do zakupów (na Preorderze, nie w Biedronce).
    Poza trzema kawałkami nagranymi na zawiniętych bitach, mamy tu takich producentów, jak Chrome, Basa, Smyku, Greg, Gregor, Premier Arena i Daję Słowo. I  niby to klasyczny rap, mający być doskonałym podkładem do tekstów, gdzie Sulin przekona wszystkich, że jest zajebisty, ale ta muza nie jest aż taka oczywista i czysto klasyczna. Wchodzą często żywe gitary - nie tylko elektryczne, ale i akustyczna, przez co czasem Sulin niebezpiecznie ociera się o pop-papkę festiwalową, bo na pewno nie jest to gitarowe wejście typu M.O.P., czy choćby Everlast. Ale taki balansujący kawałek jest tylko jeden: 'Z całych sił' - taki radiowy przebój, te gitary od Chrome'a są całkiem, całkiem. Tak na dobrą sprawę to wzruszył mnie najbardziej bit od Premier Arena 'Nie pytaj mnie o mnie', ale jet tu też kilka niezłych traków, jak tytułowy, czy 'Progress'.    
    Sulin, pomimo beki, jaką sobie z niego niektórzy robią, komentując np. sposób ubierania i brak szczerości, jest niezłym rapperem. Chłopak, choć młody i pstrokaty, ma swój styl, dobre flow i technicznie naprawdę nie można mu nic zarzucić. Co więcej, jego teksty są również przemyślane i rymy składają się w bardzo porządne battle rapy, bragga, czy rozliczenia z hejterami, a nawet czasem znajdziemy bardziej osobiste wersy. 'Mam jaja, a nie wydmuszki, a więc mam do bragga prawo', no i dobrze. Żadnych gości, żadnych zbędnych wersów, sulin naprawdę pokazał, że ma jaja, a nie wydmuszki. Zaskoczył mnie pozytywnie i dobrze. Najlepsze traki to wg mnie 'Zanim spali nas', 'Nie pytaj mnie o mnie', a także 'Jeden w maratonie'.
    No i co? Bonson, czy Sulin? Poczekajmy do następnej płyty Bonsona, ale Sulin wysoko zawiesił poprzeczkę, niby taki nijaki, a tu jednak wyskoczył z konkretnym materiałem. Warto sprawdzić ten materiał, bo jest tu konkret walnięcie i Sulin, czy chcecie tego, czy nie, udowodnił, że umie rymować i jest dobry.      

POBIERZ MATERIAŁ

OCENA: 5-\6


2 komentarze:

  1. Kompletnie się nie zgadzam. Przecież w takim 'Tym Żyję' on się wypierdala na mordę, koszmarnie nawinął.

    OdpowiedzUsuń
  2. Posłuchałem po raz kolejny - może i sypnął się tu i ówdzie, ale i tak wychodzi na to, że jest lepszy niż 60% sceny na legalu...

    OdpowiedzUsuń