piątek, 16 grudnia 2011

PEWNIAK - PALUCH

Fonografika 2009

1. Pewniak
2. Na Ulicach
3. Do Ziomka
4. Ile Jesteś Wart? feat. ONAR
5. Bomba Piona Zdrowie
6. Gdzie Jesteś? feat. KAJMAN
7. S.E.X. (Sex Edukacja Xtasy)
8. Się Zmieniło
9. Młody Krzyk Ulicy feat. P.T.P.
10. Wypite feat. SHELLERINI, WABER
11. Jeden z Tych feat. KACZOR
12. Skutek
13. Tu i Teraz feat. PEJA
14. Do Wszystkich Bliskich
15. Reprezentuje feat. MROKAS
16. Dla Pijaków

Paluch to część poznańskiej Aifam Kliki, która swego czasu wypromowana została przy okazji kolaboracji z Peją.
Choć główną muzyczną postacią jest tutaj DJ Story, lubującego się raczej w stylu Durrty Souf, czy Three 6 Mafia, to swoje kawałki dali tu również Julas, Miler i Mixer; oczywiście DJ Story gra tutaj, że tak powiem, pierwsze skrzypce. Kiedy Aifam nagrała ostatnią wspólną płytę, zaczęły się solowe produkcje. Na pierwszy ogień poszedł właśnie Paluch, w tym roku wyszła płyta Mrokasa - bez solówki został tylko Waber... I tak Paluch był najciekawszym emce z tego składu.
O muzyce już wspomniałem - raczej południe Stanów, niż podziemie NY, ale nie ma takiego parcia na crunk, bass i bounce jak u np. Macca Skład. Wszystko jest lżejsze, to znaczy mniej syntetyczne, co powoduje raczej pozytywny odbiór płyty. Kwestia gustu, ja osobiście nie mam nic przeciwko klimatowi Memphis, a szczególnie lubuję się w produkcjach Prophet Posse, DJ Paul i Juicy J, więc taki flejwor mi zupełnie leży. Nie wszystkim musi.
Muza muzą, ale sam Paluch jest... cóż, przeciętny. Nie czaruje techniką - rymuje poprawnie. Nie czaruje liryką - nie wyłapałem niczego szczególnego w tekstach, ani na plus, ani na minus, po prostu teksty są i już. Widać to przede wszystkim w kawałkach gościnnych - Shellerini zdecydowanie rządzi w 'Wypite', tak samo jak Kaczor w 'Jeden z tych', gdzie reprezentant Killaz Group wybija się tak tekstem, jak i stylem.
Dobry kawałek jest z Kajmanem, niezwykle energiczny i z powerem, dzięki produkcji DJ Story i słabszym Kajmanem, którego charczenie w zasadzie jest tutaj zbędne... Niezły jest również 'Się zmieniło', bardziej z powodu fikuśnego bitu, niż dzięki samemu Paluchowi. 'Młody krzyk ulicy' razem z PTP też jest niczego sobie. Za to 'Skutek' żenuje refrenem i nie tylko zresztą...
Podsumowując, nie spodziewałem się niczego po tej płycie, może dlatego wywarła na mnie dobre wrażenie. Głównie chodzi tu o klimat, bo jak już pisałem, Paluch emce jest średnim, acz rzetelnym... Jednak wszystko do kupy zbierając, zrobi nam się całkiem przyjemna płyta i dla mnie jest ok.

OCENA: 4\6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz