środa, 6 marca 2013

LEGENDY PŁYNĄCE Z TYCH OKOLIC - ZAGINIONY & SKAJSDELIMIT


nielegal 2012

1. Nie chcę być Twoim refrenem
2. Legendy płynące z tych okolic 
3. Poznaj mnie lepiej    feat. JUNES
4. Życie jest muzyką    feat. RASTAMANIEK
5. Miejsca
6. Sława (wersja czysta)   feat. PROCEENTE, KASIA ŁUCZYŃSKA
7. Sen nocy letniej    feat. SYROP
8. Nie poznałem ich    feat. NIEUK
9. Stare kino    feat. KASIA ŁUCZYŃSKA
10. Kolory 
11. Czasami nie wierzę w nic    feat. KLASIIK 
12. Wszystko się powtórzy   feat. DUŻE PE

    Warszawski duet... w zasadzie powinienem powiedzieć, że trio tym razem, bo i producent tu jeszcze wszedł do gry. Ale ja nie o tym. Duet Zaginiony i Skajsdelimit nagrywali swoją płytę dobre 4 lata i... wreszcie się udało. Czy płyta osiągnęła sukces? Raczej została przemilczana, choć ksywki zaczęły pojawiać się tu i tam.
    Tą trzecią osobą duetu (że co??) to Kłapuh, który zrobił całą muzykę na ten album. To podkłady pełne ducha starych sampli, jazzowych, soulowych, czy funkowych, które bujają głową i przywracają pamięć o czasach, kiedy rap nie był tworzony przez wypindrzonych chujków w fioletowych rurkach. Do tej korzennej muzy dograny jest żywy saksofon i klawisze i pasuje to jak ulał. Naprawdę, do muzyki nie da się przyczepić, bo jest to przednia, hip hopowa muza.
    Ani Zaginiony, ani Skajsdelimit jednak nie bujali mnie, tak jak muzyka. Zwyczajne flow, zwyczajne teksty - parę udanych wersów ('bo wiem że jestem bogiem, ale brak mi wiary - w siebie'), sporo banałów. Płytę robi tu klimat, a nie rapperzy, niestety. Mówią oni przede wszystkim o Warszawie i życiu w tym mieście, o wspomnieniach związanych ze stolicą... Szczerze mówiąc, po kilku trakach przestało mi się chcieć wsłuchiwać w teksty, bo są nudne. Znacznie lepiej wypadają goście, zwłaszcza Junes, czy Klasiik lub Duże Pe.
    I mogę powiedzieć, że fajna muza została zamulona przez nijakich emce i ich nijakie teksty. Jednakże, nie jest na tyle źle, żeby powiedzieć, że to słaba płyta. Ale rozczarowałem się, bo nie buja mnie tak, jak myślałem na samym początku, że będzie. Średnio, zbyt zwyczajnie.

OCENA: 4-\6


2 komentarze:

  1. Tak, warstwa muzyczna jest tutaj na wysokim poziomie, ale u Nas w kraju i tak tego nikt nie dostrzeże.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamiast ślęczeć haw, gimby bujają się na portalach typu popkiller i w tej kwestii pewnie nigdy nic się nie zmieni. Ale dobrze jakby ludzie starsi poświęcali zaprzestali współpracy z dziećmi, czyli zero polecanych filmów na YT oraz portali z uryną

    OdpowiedzUsuń