sobota, 7 grudnia 2013

MIEJSKA NARRACJA - NOWE ROZDANIE

nielegal 2013

1. Robimy To Lepiej
2. Antidotum
3. Nowe Rozdanie
4. Szkoda Mi Czasu
5. Nie Wiedzialem o Tym
6. 4 Kumpli z Cyphera
7. Presja Społeczna
8. Wszystko To
9. Nazwij Mnie
10. Ruch Oporu
11. Jestem z Tego Miasta
12. Ogarniam Temat

    To już drugi album tria z Gdańska - dwa lata temu Klater, Bart i Kam1kaze wydali 'Kurtyna W Górę', tym razem powrócili z nową propozycją. Dwóch emce i ich producent 'śmiało stawiająca kolejne kroki na lokalnej scenie muzycznej', więc pora wziąć się za ich nową propozycję.
    Producentem grupy jest Kam1kaze i to on zrobił tu wszystkie podkłady. Nie powiem, żeby warstwa muzyczna zrobiła na mnie duże wrażenie - takie podkłady są w porządku, dają radę, ale nie ma w nich żadnej inwencji i oryginalności. To klasyczne brzmienie pełne sampli, choć zdarza się czasem, że Kam1kaze próbuje nieco kombinować, dając nieco jiggy w tytułowym kawałku, ale to sporadyczne kwestie. Producent dysponuje dość ograniczonym zestawem perkusji i całość, choć nie jest najgorsza, w ogóle nie zachwyca i nie przejmuje.
    Niestety, rapperzy są dokładnie tacy sami, jak muzyka - czyli przeciętni. Bart to ten z nieco niższym głosem, Klater ma sporo wyższy wokal, ale obaj, choć całkiem nieźle technicznie, płyną po bitach zupełnie zwyczajnie. Niczym się nie wyróżniają - i tematyka (rapujemy, stare dobre czasy, luksus, reprezentuję Gdańsk) i same rymy - wszystko to już gdzieś słyszałem, może ubrane w inne szatki, ale nadal nie ma tu nic, co zwróciłoby moją uwagę. I jak ma się do tego refren, mówiący 'jest wiele tematów na które szkoda nam czasu, na papier nie kapią żadne banały [...], z dala od schematów, będących słabością rapu' - panowie, tu są same schematy!
    To kolejny nielegal dla swoich ludzi i lokalnych słuchaczy. 'Mów o mnie co zechcesz, chuj mnie to obchodzi, bo sam wiem kim jestem'. No i dobrze, ale nie zmienia to faktu, że Miejska Narracja przepada totalnie w zalewie nielegali, bo jest podobna do co najmniej kilkudziesięciu innych. Nie powiem, że materiał jest zły - ale jego wadą jest przeciętność, co przy dzisiejszym poziomie powoduje zupełną dyskwalifikację z głośników. Do posłuchania i zapomnienia.

OCENA: 3\6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz