wtorek, 20 marca 2012

FUTURA - GALUS

U Know Me 2011

1. Futura
2. Purple Rain
3. Remember Me
4. Spaceway
5. Lost Accordion
6. Cubism
7. Sicking Suite
8. Aquarius
9. Door To The Mind
10. Bombay Child
11. Valium
12. Odyssey

Galus w tym roku wyszedł jak dla mnie na wybitne czoło polskich producentów, przede wszystkim po genialnej robocie na 'Nowe Dobro To Zło'. Dlatego z wielką ekscytacją sięgnąłem po ten krążek - przyznam bez bicia - ściągnąłem go z sieci, bo nie posiadam gramofonu, jako, że płyta wyszła tylko na winylu... Mam nadzieję, że Galus mnie wybaczy...
Brakuje u nas takich płyt z instrumentalnym hip hopem. Takich wkrętów, żeby włączyć na słuchawki i iść ściegiem przez miasto. Mam tak np. z DJ Krush'em, czy z DJ Shadow'em, mam teraz i z Galusem. Czego to on nie wygrzebał z czeluści krejtsów? Upiekł dzięki wszelkim ingrediencjom pyszotliwe ciacho, łącząc stare, funkowe sample z brzmieniami nieco nowszych ('80) hitów disco, jak i zapomnianych kawałków i nigdy nie słyszanych przez normalnych ludzi hinduskich klasyków elektro, czy cokolwiek by to nie było... Mnie osobiście rozczula 'Lost accordion', ale cała płyta wypełniona jest klimatycznymi, soczyście brzmiącymi dźwiękami, połamanymi perkusjami i w ogóle można słuchać i słuchać :) Nie ma tu naturalnie ani pół wersu - wszystko rozgrywa się w milczeniu - zresztą ciężko jest rymować pod instrumentalny hip hop.
Nie można przejść obojętnie obok tego albumu, niesie w sobie sporo emocji i jest po prostu kawałkiem doskonałego hip hopu. Instrumentalnego. Idealnie pokazuje, że hip hop to nie tylko rymy, ale i muzyka, a o dobrą muzykę w hip hopie coraz trudniej. Wspaniałe wydawnictwo, warto byłoby je rozpowszechnić poza naszymi granicami...

OCENA: 4+\6

http://vimeo.com/28605011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz