niedziela, 14 kwietnia 2013

JESTEM - W ZMOWIE

nielegal 2013

1. Wers Za Wersem                                  
2. Chłopcy Z Placu Broni    feat. GŁOWA
3. Krwawy Sport    feat. DJ HAEM
4. Uciec Stąd                                        
5. Wśrod Miejskich Pajęczyn        
6. Całym Sobą     feat. CLEO
7. Wszystko W Rodzinie

    O ile nazwa W Zmowie może być myląca i nie wszyscy mogą zakumać ocb - nawet jeśli zespół jest de facto stary, jednak może nie wszyscy pamiętają ‚Kilkaset słów, kilkaset sekund sławy’ z 2011. Ale jeśli spojrzymy na skład ekipy, wiele się wyjaśni. 1z2 z Endefisu, Kama i RDS aka Rademenes nagrali nową epkę, która przeleciała bez większego echa przez podziemie... Czy aby słusznie?
    Jeszcze ciekawiej zrobi się, jak spojrzymy na listę producentów. Zbylu, SoDrumatic, Beztwarzy ze Złotych Twarzy i Wredny zrobili płytę nie nowoczesną, jak można by się spodziewać choćby po So Drumaticu, ale pełną ciepłych brzmień, klasycznych hip hopowych wajbów i swego rodzaju zamyślenia. Świetną robotę robi tu DJ Haem, ale szkoda, że tylko w jednym kawałku. Aż się prosi... Producenci wykonali tu kawał dobrej roboty, bo podkłady są spójne i równe, pomimo, że z innej parafii, ale i ciężko wskazać złe podkłady - bo po prostu ich tu nie ma. 
    1z2 nigdy nie należał do moich ulubionych emce, bo zawsze wydawał mi się nudny. Na 'Jestem...' rozwiał nieco to wrażenie, Kama i Rademenes są z 1z2 mniej więcej na jednym poziomie i choć łatwo ich rozróżnić, ich styl mnie nie przekonuje. Owszem, teksty są całkiem niezłe i gdyby zapodał je ktoś jakimś mocnym, wyraźnym flow, bez potknięć i szeptania, na pewno zrobiłoby to na mnie dużo lepsze wrażenie. A tak? Materiał, na niezłych bitach, przepada nieco w szarości techniki - a szkoda. Jak dla mnie to nieco zmarnowany potencjał. W zmowie z W Zmowie znalazł się Głowa z PMM i Cleo o słowiczym głosie. Najlepsze traki to 'Krwawy sport', 'Chłopcy z placu Broni' i 'Całym sobą', ale w zasadzie wszystkie są ok.
    No to czego się czepiam? Nie ma tej iskry, która zrobi pożar w bani. 'Jestem' to po prostu dobra płyta, ale na tyle zwyczajna, że przejdzie bez echa. Trochę szkoda, bo album warto sprawdzić, ale ja mam spory niedosyt.    

POBIERZ SOBIE

OCENA: 4\6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz