poniedziałek, 22 kwietnia 2013

PODPISANO - STEJCZ & KICKMATIC

nielegal 2013

1. Stawiam Na
2. Zmienił Nas   feat. STOCHU
3. Musiałem 
4. Więcej Niż Być   feat. VNM, ROXON
5. Wartości     feat. CZES, SOBCZAS
6. Mój Cień    feat. ROVER
7. Na teraz 
8. Jeden Moment    feat. BURZA
9. Jestem Stąd   feat. MARIO
10. Nigdy Wcześniej

    Kto to Stejcz? Do niedawna nie wiedziałem. Kto to Kickmatic? Również Pustka. Aż tu nagle ostatnio dostałem ich płytkę do ręki i oczywistym jest fakt, że sprawdziłem - inaczej nie byłbym sobą, tak?
    No i co się okazuje? Kickmatic to całkiem niezły producent, osadzający swą muzykę w latach '90, pomiędzy korzennymi samplami i soczystymi perkusjami. Chłopak używa wielu sampli wokalnych, osnutych na szybkich, energetycznych bitach. Muzyka odwołująca się do Złotej Ery rapu byłaby niczym bez skreczy  -dlatego mamy tu zarówno uznanego DJ Danka, jak i mniej fejmowych DJ Freezby i DJ Dizosa - to ogranie Danka wyraźnie słychać, bo Dizos nie grzeszy wybitną techniką...
    Stejcz zaś, o którym wcześniej nie słyszałem, okazuje się być całkiem sprawnym rapperem, z ognistym flow i ciekawymi rzeczami do powiedzenia. Stejcz ma historie pełne emocji i pasji, które potrafi ubrać odpowiednio w słowa. Brzmi to naprawdę fajnie. Do tego mamy tu kilka zaskakujących kolaboracji. Pierwsza, to VNM w średnim stylu (kiedyż on się oduczy używać angielskiego w tekstach, jeśli nie ma pojęcia, jak to wymówić???), ale jest też Sobczas ze świetnym wokalem na refrenie i Czes - rapujący po niemiecku emce, pochodzący z Gogolina. Reszta przelatuje dość niezauważenie (no, może wyróżnia się Mario)... Ważne, że zauważasz Stejcza - o tym koleżce jeszcze usłyszymy.
    Znowu nieznany mi wcześniej skład nagrał bardzo dobrą płytę, która, niestety, ma szansę przepaść w podziemiu niezauważona. Szkoda by było, więc zauważajcie, proszę, taką nie za długą płytkę, pełną konkretnego rapu.

OCENA: 5-\6

MUZA


1 komentarz:

  1. nie zgadzam się z tak wysoką oceną...owszem zarówno bity od kickmatic'a i robota DJ ciekawa ale rap już zaniża poziomy płyty...jestem zdania że płyta byłaby lepsza po zmianie stejcza na kogoś innego...moja opinia to -4/6 i to tylko za bity

    OdpowiedzUsuń