piątek, 19 kwietnia 2013

WYJŚCIE Z SZAFY - FUNKY FLOW

nielegal 2013

1. Wyjście z szafy 
2. Kraken 
3. Zdechły chomik    feat. CHOMIK
4. Grafomania 
5. Danse Macabre   feat. MAXIM
6. Fanatyzm 
7. Klepsydra    feat. CIRA 
8. Hołd 

    Wprawdzie Młody Fresz, PaneRR ze wsparciem DJa Garfielda działają już od paru lat, ale poza Białymstokiem nie są specjalnie znani, a przecież to już ich chyba piąta płyta! I ja się zastanawiam, czy to moje przeoczenie, czy jak, że w życiu wcześniej ich nie słyszałem...
    A powinienem! Czemu nikt nie podpropsował mi tej muzy? Szejd, PaneRR i DJ Garfield robią wielce esencjalną muzę, kapiącą soczystymi samplami - czasem nawet dobrze znanymi, ale uzupełnionymi nowymi aranżacjami. Te klasyczne bity, świetne perkusje i wspomniane sample brzmią razem tak świeżo, że zapiera dech jak po przedawkowaniu eukaliptusa. Nawet te nowoczesne wtręty w 'Grafomanii' złamane są wokalnymi kutami i ... harmoszką. Wzruszyłem się, bez kitu.
    Tę muzyczną świeżość pchają sami emce, którzy mają świetne flow - takie funky - a do tego dysponują dość sporym spektrum zainteresowań i umiejętnościami pisania tekstów, wplatania hasztagów i follołapów. Mamy tu comałtowe 'Wyjście z szafy', jest ironicznie-filozoficzne 'Zdechły chomik', jest 'Grafomania', gdzie nabiają się z rapperów piszących teksty przy użyciu encyklopedii, społeczno polityczne 'Fanatyzm'... Jest tu czego posłuchać. Z gości najlepiej wypadł Cira (dziwne?), nie znalazłem tylko zapowiadanego Jan'Nowak'ka z OMP... Ale nie tęsknię, szczerze mówiąc. 
    No i wyszli z tej szafy. Wypierdolili z kopa drzwi i wyszli. Szkoda, że płyta jest taka krótka, ale z drugiej strony, może i lepiej, że nie ma wypełniaczy i został sam konkret. Polecam sprawdzić, bo jest co!   

BIERZ TO!

OCENA: 5\6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz