środa, 29 lutego 2012

POMIĘDZY BITAMI - 101 DECYBELI

nielegal 2011

1. Intro feat. GEDZ
2. Nie wiem feat. MBODY M, TOMIKO
3. Miłość z bloków feat. 4P
4. Krąg feat. PEERZET
5. Na 101 feat. VNM, PROCEENTE, ŁYSONŻI
6. Pusty pokój feat. RACA
7. Nie zatrzymasz mnie feat. CBR
8. Wena feat. VIXEN
9. Pracuj feat. GRIZZLEE, GEDZ
10. Moje miasto feat. FORTE, ŁUGO, REDZI
11. Magia kina feat. PYSKATY, DIOX
12. Kurz feat. RUDY MRW, RX
13. Nowy wymiar feat. ZEUS, DONDI, GEDZ
14. Żyć jak bluesman feat. CZŁOWIEŃ, HAJU, DOGAS
15. Uczą nas feat. HUKOS, CIRA
16. Życia sieci feat. KAMA

101 Decybeli współpracował już z tyloma raperami na naszej scenie, że ciężko ich wszystkich wymienić - nie tylko tych oficjalnie wydających, ale i tych podziemnych. Jak na wziętego producenta przystało, przyszła pora na płytę producencką, na której swoje rymy dali emce zarówno legalni, jak i ci podziemni.
Jak rozumiem, każdy z gości wybierał sobie podkłady, do których chciał rymować. Owi goście wybrali więc podkłady zdecydowanie klasyczne, z samplami z różnych starych kawałków - no i fajnie. Szkoda, że te podkłady wcale nie bujają, wcale nie dają powera. Zwyczajnie są nudne. Płaskie, płytkie. Wtórne. Nie pomagają zbytnio skrecze, które zawzięcie drapią DJ Prox, DJ Ace, DJ Gondek, DJ Jarzomb, DJ Gafo, DJ Danek, DJ WhoList.
Do płytkiego poziomu podkładów próbowali dostosować się nawet emce, którzy bardzo często reprezentują naprawdę wysoki level skillsów. Niestety, z licznej plejady uznanych gości zapamiętałem tylko Vixena (sic!), Diox i Pyskaty ogarnęli dość poprawnie, Człowień i Haju, a nawet Dogas też pokazali swoje, no i Hukos wraz z Cirą pojechali bardzo dobrze. W sumie jedyny kawałek, który mi się tu spodobał, to 'Nowy wymiar', choć nie oszukujmy się, na każdej innej, dobrej płycie umknąłby mi w zupełnie. Ten podoba mi się dlatego, że podkład ma inny klimat, niż reszta i jest tu Zeus. Bo z kolei pedalski głos i maniera Gedza mnie drażni, jak ja pierdolę. I może jeszcze całkiem dobry jest 'Uczą nas'...
Zastanawia mnie, jak można spieprzyć taki potencjał? Kto na to pozwolił, żeby zgromadzić całą śmietankę naszej sceny na majkach i dać im tak nieprzekonujące podkłady. Pitu pitu.

OCENA: 3-\6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz