wtorek, 16 września 2014

ZEITGEIST - ZEITGEIST EP

nielegal 2014

1. Jackson Pollock (Intro)
2. Czarny wrzesień
3. Funus hodie
4. Konterfekt
5. Zeitgeist
6. Save me
7. Videogame
8. Poltergeist (Outro)

    Zeitgeist? Nie wiem. Rudy koleś: Nie-Raper Ej Matt. I tak nie wiem. Dostałem ten link do płyty jako podrzutka do okna życia i nawet wszechmocny dr Gógiel jest bezsilny. Ten koleś prawie nie istnieje. Nie ma tego. A jednak...
    Nie wiem, skąd Matełusz bierze muzę - wydaje mi się, że robi ją sam. Bo to sticte podziemne jazdy, wiesz, pętla jakiegoś kawałka melodyjki, pod nią dość tradycyjna perkusja... Niby niewiele, niby prosta opcja, a jednak to przemawia do ciebie. Te funkowe sample działają mocno na wyobraźnię. Wybiera klimatyczne próbki i robi z nich magię. Klasyczny, podziemny rap, świetne wyczucie klimatu i kiwaj głową. Życie jest dziwne, ale nie truj, weź posłuchaj se. Bit pobrany chuj wie skąd, ale co tam. Słuchaj tego kurwo.    
    Nieco zgaszony wokal, jakby lekko niepewny przyjęcia. Gorzkie teksty, z lekką ironią opowiadają o przypadkach Matełusza. Ten Matełusz. Kto to? Nie wie nikt. Ale koleżka ma siłę, aby jebnąć cię w łeb, choć wyszedł właśnie od lekarza. Ma problemy? Któż ich nie ma. Jest dziwny i inny niż reszta? Uratuj go. 'Wiesz kurwo, w to życie grają wszyscy', więc słuchaj i nie pierdol.
    Co za historia. Nie ogarniam kolesia. Nikt (prawie) nie zna, nikt nie słyszał. Za to koleś zjada 3\4 sceny swoim stylem i klimatem. Krótko napisałem? Bo co tu gadać? Weź to zaciągnij STĄD i nie pierdol.

OCENA: 5\6


7 komentarzy:

  1. Przekocur. Dajcie kurwa więcej bo zaczynałem tracić wiarę w rapgrę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kozacko,że ją sprawdziłeś.
    Ja se słucham wrześniowymi popołudniami :v

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uważam, że kozacko, że sprawdziłem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. to rzucam info ! jest druga epka z tego samego roku :) "American Dream?" mysle ze bedziesz chcial sprawdzic ;) i tak btw kiedy recenzja plyty Zyta? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podbijam kiedy Żyto bo jestem ciekaw Twojej oceny?

    OdpowiedzUsuń
  6. Żyto, wraz z kilkoma innymi nowościami (m.in. z Włodim) trafił do mnie w paczce przedwczoraj - muszę się osłuchać - wszystko na dniach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. on zje, poczekajta;]

    OdpowiedzUsuń