środa, 15 maja 2013

WIDOCZNIE TAK MIAŁO BYĆ - DUŻY & JAJO

Awruk 2013

1. Intro
2. Gorzki 
3. Widocznie Tak Miało Być 
4. Lepiej Późno Niź Wcale
5. Zima
6. Wkurwiony   feat. MARIAN
7. Scenariusz 
8. Labirynt   feat. KAROLINA MISIURSKA
9. Kropka Nad I   feat. NERW
10. Drugi Raz   feat. JAN ROBAK
11. Interludium 
12. Miło Mi 
13. Ideologia 
14. Monotonia   feat. DJ 2NAJZ
15. Bodajże 
16. Branża   feat. HARY, DMTR, QSHA
17. Odskocznia 
18. Relacje 
19. Outro

    Tajemnicza wytwórnia Awruk, to nielegalny produkt z Kwidzyna, zarządzany, mam wrażenie, właśnie przez Jaja i Dużego. Nie wiem, która to ich płyta - wcześniej nic o nich nie słyszałem, więc może pierwsza, ale polski underground jest na tyle płodny i tak łatwo coś pominąć, Że nie mam pewności.
    W sumie, jak popatrzymy na kredyty, to okaże się, że to wcale nie takie nołnejmy, bo przecież bity wyprodukowali tu Gapone, ELC, Gotik, BL, Eniumal, Boston i Deenel - z czego przynajmniej dwóch kręci się z powodzeniem po scenie podziemnej od dłuższego czasu. Bity są klasyczne, ale bez funkowych sampli trzeszczących winylem, tylko ze sterylnymi próbkami pobranymi z różnych opcji muzycznych. Wyznam szczerze, że nie zostałem wzruszony zbytnio poziomem podkładów - ot, co lepsze: 'Wkurwiony' od ELC wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie i może jeszcze parę innych, ale mało przekonująco.
    Obaj emce może nie są wzięci z górnej półki, ale nie leżą też na wyprzedaży w Biedronce. Zdarzają im się wpadki, zdarzają się potknięcia, ale generalnie lecą po podziemnej lekko-pół-wyższej - znaczy dają radę. Gadają głównie o emocjach, chłopcy mają teksty melancholijne, raczej mało pozytywne w wydźwięku - taki klimat deszczowego wieczoru, krążenia po mieście, raczenia się wódą i słuchania rapsów. I narzekania, o czym z sarkazmem mówią w 'Bodajże'. Z gości dotarł do mnie Nerw ze swoim ciekawym flow, bo reszta nieco przepada - nie wiem tylko kto tak sepleni w 'Branży', ale tego kolesia nie da się słuchać, kiedy gaworzy jak do niemowlaka...
    Nawet nie jest ta płyta najgorsza, powiem więcej - może nawet być, ale czegoś tu brakuje. Nie wiem tylko czego, może ogrania, może bardziej zawrotnych tekstów, może kombinacji z flow, może ubrudzenia bitów... No nie wiem.  

POSŁUCHAJ SOBIE

OCENA: 4-\6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz