sobota, 4 stycznia 2014

MIĘDZY SŁOWAMI - 2

Centrum Eudezet Label 2013

1. Jeszcze jeden raz
2. Życz mi
3. Co jest 5    feat. ENTERO, KLIFORD, ANTYK
4. Idę
5. Na scenie   feat. FUNK
6. Kim jestem dziś
7. Plaga
8. Fidel Castro
9. Słuchaj
10. Przerwa...
11. Chłodny niedosyt
12. Po co ci ten pośpiech 2
13. Zdolny sprostać
14. Do tych samych miejsc
15. Dla wytrwałych

    Łódzki skład w sile trzech rapperów - producentów całkiem niedawno wyszedł ze swoją debiutancką propozycją, aż tu nagle album numer 2. Niecały rok po poprzedniej płycie! Eloz , Wadzik i Graf zaciekawili społeczność rapową swoim dość szczególnym brzmieniem, dlatego byłem ciekaw, co pokażą tym razem.
    Na Dwójce nie tylko oni robią muzykę - do współpracy zaprosili Salvare, Banera i Arka B oraz DJ Flip'a, DJ BaffWeed i DJ Olsena na drapanie winyli. I okazuje się, że dzięki temu zabiegowi, mamy tu bity klasyczne, ale nie takie bardzo oczywiste. Eloz daje bumbapowe, sympatyczne podkłady, Graf jedzie połamane perkusje z dość ambient-jazzowymi klimatami, a Wadzik lubi wrzucać na klasyczną perkusję niepokojące dźwięki, tworzące intrygujący klimat. Za to goście są równie ciekawi. Na Salvare już dawno zwróciłem uwagę, bo robi on świetne podkłady - tu ma tylko dwa, ale za to w jednym fajnie wymieszane bumbapy z dziwnymi dźwiękami, a drugi jest wręcz jazzowy. Arek B dał spokojny, klasyczny podkład. Muzyka, choć reklamowana jako bardzo eklektyczna, jest po prostu mocno osadzona w klimacie i korzeniach rapu. Jest tu naprawdę fajnie, podkłady bujają, nie nudzą się, a kilka z nich naprawdę trafia.         
    Wprawdzie Między Słowami nie są szczególnie uzdolnionymi emce, ale są to rapperzy, których dobrze się słucha. Mają fajne głosy, niezłe flow, porządną, podziemną technikę, dzięki czemu dostajemy rap bez wystrzałów, ale zwyczajnie dobry. To taka rzecz, którą włączysz, aby jej posłuchać bez zobowiązań, ale z przyjemnością. Nie musisz wsłuchiwać się, aby rozplątać słowa ze skomplikowanego stylu, ani skupiać, żeby rozwiązać zagadkę spomiędzy wersów. Przekaz jest prosty i trafiający w sedno. Eloz ma wyluzowane flow i takie podejście 'w-dupie-mam-to'. Wadzik ma nieco wyższy głos i znacznie szybsze i nieco agresywniejsze flow. Graf za to jest najbardziej ekspresyjny i mocno akcentuje poszczególne słowa. Goście, jacy tu trafili nie bardzo wybijają się ponad poziom składy, moja uwagę zwrócił tylko Funk, bo nawet Entero, wydający na legalu, nie pokazuje tu nic wielkiego, a Kliford wyróżnia się jedynie swoim dziwacznym flow.
    Nie miałem wcześniej kontaktu z łódzkim trio, ale na szczęście trafiłem na ich album, bo jest to bardzo przyjemne spotkanie. Niespodziewanie dostałem fajny materiał, do którego warto powrócić, tak niezobowiązująco i bez ciśnień, bo to taka spoko płyta z miejscówki, która może być gdziekolwiek. Naprawdę daje radę, sprawdźcie sobie.

OCENA: 4+\6  


10 komentarzy:

  1. Wyjade trochę z tematu ale nie mam złych zamiarów ;) wieelki szacun za to co tu wyprawiasz, kilka dni temu wróciłam do Polski po dość długiej nieobecności i chciałam nadrobić zaległości, udało sie dzieki Tobie. Piszesz świetnie, nie widać w tym przesadnego subiektywizmu co jest domeną blogerów, a za to dalej sporą dawkę konkretnej wiedzy. 3maj tak dalej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) Czuję się, jakbym wygrał internet :D

    OdpowiedzUsuń
  3. haha :D nie życzę Ci tego, bo polecisz w komercje ;] ciesz sie z tego co robisz i tym że ktoś chce to czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytamy, czytamy, słuchamy. Nie będzie jakiegoś podsumowania 2013?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ będzie, oczywiście, jak zwykle top 20 dla legali i dla nielegali, fat tape i pewnie największe wpadki, ale dopiero, znowu jak zwykle, w lutym, bo się nie wyrabiam ze wszystkim. Czekam na ostatnią tegoroczną paczkę, bo są tam płyty mogące wejść do podsumowania...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam - niestety mieszkam poza granicami Polski i opcja zamówienia CD ze strony Aloha Sklep raczej nie wchodzi w grę - probówałem ściągnąć płytę z AS ale niestety link jest nie aktywny - mógłby ktoś podzielić się z Was tą produkcją ? Pozdrawiam z USA!

    OdpowiedzUsuń
  7. poszukaj na chomiku albo allegro, na pewno gdzieś będzie

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nigdzie nie ma :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam! trafiłem właśnie na Twojego bloga całkiem przypadkiem jakąś godzinke temu i powiem Ci że jestem w SZOKU czytając recenzje swojego w 1/3 albumu (Graf :) ) nie spodziewałbym się że ktoś ma taką zajawke w dzisiejszych czasach. Recenzja nie uraziła mnie w żaden sposób ,wręcz przeciwnie - Dziękóweczka za obiektywną ocene i pozdrawiam z Łodzi !
    P.S sprawdź na YT pierwszą naszą płytke NAZWIJ TO JAK CHCESZ :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Graf - pozdrawiam również i liczę na nowe, jeszcze lepsze nagrania :)

    OdpowiedzUsuń