czwartek, 3 grudnia 2015

MIRO - MIP (MOST IMPROVED PLAYER)

nielegal 2015

1. Intro (Jestem w formie)
2. Ćpaj to    feat. GĄBKA
3. Emocje   feat. MELNY
4. MIP
5. Tandeta   feat. ŁAPA
6. Uniwersalny MC    feat. MAJO GLC
7. Błędy

    Miro to jeden z tych lokalnych typów, których nikt nie ogarnia poza powiatem. Nigdy o nim wcześniej nie słyszałem, co wprawdzie o niczym nie świadczy, ale z drugiej strony Miro nie pojawiał się na zbyt wielu produkcjach - The Prominentz, jaki tworzy z Beemem, też nie jest bardzo znany.
    Za to produkcję powierzono personom dość znanym - przede wszystkim dominuje tu Donde. Ma on z jednej strony klasyczne, z drugiej nieco unowocześnione podkłady. Szybkie, energetyczne i konkretne, choć niekoniecznie odkrywczo. Wydaje mi się czasem, że choć Donde robi całkiem porządne bity, to brak mu od dawna świeżości - przyznam jednak, że podkład do tytułowego traku jest naprawdę niezły, zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę skrecze DJ Cumz'a. Drugą znaną parą jest krakowski producent Whtt we współpracy z Klimkiem i od nich mamy tu parę klasycznych, sympatycznych kawałków, opartych na samplach. Poza nimi, jeden bit dał Empe - to ciężki wejściowy trak, coś w stylu pierwszej płyty PMD.
    Choć wcześniej nie znałem Miro, nie mogę żałować, że go poznałem. To wprawdzie dość typowy rapper z podziemia, ale z tej wyższej półki. Nawija przyjemnie dla ucha, flow jest równy, nie potyka się na werblach - wszystko jest naprawdę w porządku. Tym bardziej, że teksty też ogarnięte są naprawdę porządnie - Miro to taki twój rapper z bloku obok, który gada o dobrze znanych tematach, które są uniwersalne dla każdego, obojętne skąd pochodzi. Coś o ulubionej muzyce i procesie twórczym, coś o życiu - tak ogólnie. I może nie ma tu za bardzo co cytować i się zachwycać, jednak Miro daje spokojnie radę. Gorzej z gośćmi, z których chyba tylko Melny dźwignął temat, bo reszta jest mocno przeciętna.
    Zaskakująco fajna płyta, oparta o klasyczne i bujające podkłady, z porządnym rapperem na tych bitach. Na pewno warta rzecz sprawdzenia - nie jest to żaden szał, ale może się to podobać. Ja polubiłem - krótka, acz konkretna płytka.

OCENA: 4\6
    
TU SPRAWDŹ

1 komentarz:

  1. https://www.youtube.com/playlist?list=PLIKdWlyK2c36-3xAMazh46UX3ZwMzWlCA

    OdpowiedzUsuń