poniedziałek, 5 marca 2012

MUZYKA KOZACKA - DWA SŁAWY

nielegal 2011

1. To tylko D&S
2. Go!
3. Zaaara feat. CIRA
4. Chorobliwie
5. Sławam alejkum
6. Robię błędy
7. Dnia siódmego feat. SKORUP
8. Rola męska
9. Będzie dobrze, dzieciak
10. Gdzie ten sport alternatywny?
11. Ubezpieka
12. Jesień za pasem
13. Aaaj eeem
14. Kontrola najebki
15. Wszystko się zmienia

Rado Radosny i Wosk Master Astek nadeszli ze swoją kolejną, drugą już płytą, bo nie liczę zapowiedzi na bitach wziętych z innych produkcji. Masteringiem płyty zajął się w dodatku Gres, którego bardzo szanuję za jego pracę, dlatego musiałem sprawdzić ten album. I tak sprawdzam prawie każdy, ale ten naprawdę chciałem, z nadzieją, że się nie zawiodę.
Muzykę w całości wyprodukował Wosk Master Astek, a są to energiczne bity, oparte na klasycznych brzmieniach i samplach. Jest to materiał bardzo przyjemny, rzec by można kozacki, którego słucha się niezwykle przyjemnie. Do tego podkłady są spójne i równe - po prostu wszystkie są bardzo dobre. A dodatkowym plusikiem jest występ Turi'ego w 'Ubezpiece' na bitboksie.
Za słowa odpowiada tutaj Radosny, a jest to emce nieprzeciętny. Raz, że jego flow i styl są rozpoznawalne i oryginalne, dwa, że jego teksty potrafią doskonale ubawić słuchacza. Powalają ironią i przedowcipnymi wersami oraz nietuzinkowymi pomysłami. Wprawdzie Astek pojawia się bodaj w 4 kawałkach, ale to margines (bez obrazy!), bo Radosny zabija słuchacza śmiechem. Nie raz i nie dwa kiwałem z uznaniem głową słuchając porównań i panczy Rado; on nie da Ci odejść od głośników nawet na chwilę, bo będziesz się obawiał, że stracisz jakąś liryczną perełkę.
No i wcale się nie zawiodłem. Wręcz przeciwnie - płyta jest świetna! Dawno się tak nie ubawiłem, chłopaki zrobili wszystko, żeby do tego albumu wracać często. I wracam, ona ciągle tkwi w moim plejerze i nie mam zamiaru tego kasować póki co. Oj tatku, niewiarygodnie klawo!

OCENA: 5+\6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz