piątek, 18 maja 2012

SAMI O SOBIE SAMYCH - KAMYK & JAGUŚ

nielegal 2010

1. Cześć    feat. 2PS                            
2. Kim jestem                               
3. Jestem Typem                           
4. Powiedz czemu tak jest   feat. RADAR, BARTEK STĘPIEŃ  
5. Między wersami                          
6. Jedna szansa                                  
7. Inni    feat. MORTAL                
8. Jak zarobić 1 milion   
9. Tak jak ja    feat. ASHLEY, ROVER              
10. Dźwięki miasta 2                 
11. Cisza    feat. KAMILA CIUPEK             
12. Prawda w kłamstwie
Remixy :
Kamyk & Jaguś - To moja pasja (Dos Rmx)  
Kamyk & Jaguś - To moja pasja (Domen Rmx)
Kamyk & Jaguś - To moja pasja (WujekDred Rmx)

    Jaguś jest już tyle czasu na śląskiej scenie rapowej, wydał tyle albumów, że w sumie ciężko go nie znać. A jednak ręka w górę, kto w ogóle o nim kiedykolwiek słyszał? Po serii płyt solowych, z Rafikiem, w składzie GSL i Korporacji, przyszła kolej na duet z Kamykiem, którego w zasadzie nie kojarzę nawet ja... Płyta nagrana została w 2009, wyjść miała w 2010, ujrzała światło dzienne jeszcze później...
    Większość bitów na płytę zrobił niejaki Jordas, kilka popełnił Nemesis Revolution, Stahu i Przemek Grodecki. Nie znasz ich? Nic dziwnego, bo mało kto chciałby mieć takie podkłady na swojej płycie. Melancholijne, ocierające się niebezpiecznie o tzw. hiphopolo podkłady nie są mocną stroną tej płyty, o ile w ogóle jest tu jakaś mocna. Nie ma bangerów, nie ma skreczy (poza jednym kawałkiem, gdzie drapie DJ Danek), nie ma nic interesującego. Tandetna, tchnąca nudą muza.
    O ile Jaguś nadrabia nieco obyciem przy majku, Kamyk niespecjalnie się wybija... Nie szkodzi, materiał jest na tyle wtórny, że nie robi to różnicy. Robi się tylko trochę ciekawiej, kiedy wchodzi 2PS w pierwszym kawałku, jednak kolejne kawałki rozwiewają dobre wrażenie, jakie pozostaje po pierwszym traku. Tandetne przyśpiewki, festiwalowy klimat... Nawet jeśli w 'Powiedz czemu tak jest' Kamyk i Jaguś zatrudnili Bartusia, który swoim dziecięcym głosikiem śpiewa refren - to nie pomaga... Nawet fejmowy (powiedzmy) Radar na traku...
    Nie przebrnąłem przez wszystko. Nie dałem rady, choć rzadko się to zdarza. Takiej lipy to dawno nie słyszałem. Niestety, grzebanie w podziemnych wydawnictwach niesie ze sobą takie zagrożenie, że można natknąć się na jakiś syf. I teraz przyszedł ten czas.   
     
ZACIĄGNIJ-SAM-SE-OCEŃ 

OCENA: 1\6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz