piątek, 18 stycznia 2013

DAMIAN WSP - DAMIAN WSP

RRX Desant 2012

1.Intro 
2.Tego się nie da zapomnieć
3.Sam nie zmienisz tego świata
4.Wiem co to życie
5.Ogarnij się 
6.Co wczoraj a co dziś
7.Zostawiam problemy 
8.Próbuje to zrozumieć
9.Wszystko jest dla ludzi    feat. OLIWKA
10.Przeznaczenie     feat. ARECZEK PRG
11.Polityczna ślepota
12.Dotyk anioła 
13.Mój testament
14.Cena sławy 
15.Znieczulica     feat. CWIETA PRG
16.Błędne koło    feat. ELFUE, RADAR
17.Praski rap     feat. SZYMON, CWIETA PRG, POJAR RDR, ARECZEK PRG, MARCIN, BRALAK, BANIA PRG
18.Outro

    Ostatnio nastąpiła reaktywacja składu WSP i wysyp solówek składu. Wspólnicy mieli sporo fanów, lubiących Praski Rap uliczny, dlatego i solówki Radara i obecna, Damiana, na pewno będą się cieszyć w pewnych kręgach popularnością.  Damian, jako założyciel składu, naturalnie zaprosił swoich najbliższych ziomków na płytę. Zatem zapowiada się uczta dla tych, którzy lubią taki styl.
    Płytę poskładał w całość DJ 600V, mając do dyspozycji produkcje głównie do Maupy, ale także pomagał mu Księżyc i VIBI zrobił jeden bit. Skrecze robił także Maupa, ale w paru trakach działał znany m.in ze współpracy z Fu, DJ Olsen. Nie dostaniemy tu nic, czego byśmy się nie spodziewali - skrzypce i pianinka, pętlące się na ciężkich bębnach - uliczny standard. Wprawdzie pierwsze kawałki mają taki bardziej bangerowy klimat (zwłaszcza świetne intro) i zostałem zaskoczony mocą tych podkładów, ale zaskoczenie skończyło się w okolicy numerów 5-6. Po 10-12 kawałku zaczęło mnie to już męczyć...
    Męczy również Damian - nie swoim stylem, bo rymuje poprawnie i nie kaleczy flow, ale tematyką. Ciężar gatunkowy tekstów przytłacza dołem, bo przez 76 minut toczy się historia o smutnym życiu, które każdy stara się przeżyć jak najwygodniej, ale jest niełatwo. I że trzeba dążyć do celu z Bogiem, w którego wiarę Damian manifestuje w co drugim kawałku - taki 'ressurected gangsta'. Czasem teksty Damiana są aż za proste: 'blasków flesz, a nie kojarzysz Szopena' (co ma do tego Szopen?) albo 'czuję chłód, pęka lód', 'chce ci się srać, bo będziesz zaraz ćpać' (to chyba akurat Elfue...) - takich kwiatków jest więcej. Oczywiście zaraz ktoś mi powie, że chuj się znam, i to jest prosta liryka dla prostych ludzi i zacznie mi tłumaczyć, że Szopen dlatego, bo ktoś tam znalazł się w blasku fleszy jako znany muzyk, a nie wie kto to Szopen blablabla... Nie o to chodzi. Takie tragizowanie na siłę bywa bardziej komiczne, niż smutne. Tak, owszem, płyta jest bardzo osobista, a zwłaszcza okładka, poświęcona rodzinie i córeczka Damiana na wokalu w 'Wszystko jest dla ludzi' ale... Nadal męczy.
    Na forach lud propsuje płytę, jako absolutnego ulicznego kozaka. Ja chyba jestem za stary. Nawet mój 10-letni syn, który ma wielką radochę z wszystkich płyt, które ściągam i kupuję, bo nie musi wydawać kieszonkowego, stwierdził, że to dół i pociąć się można. Po wrażeniu, które zrobiło parę pierwszych numerów, byłem naprawdę miło zaskoczony, ale parę chwil potem przytłoczył mnie ciężar opowieści Damiana. Trudno to przełknąć, choć na pewno znajdą się fani.

OCENA: 2+\6


11 komentarzy:

  1. Możesz zrecenzować Fuso - Sama Familia Mixtape? Ciekawi mnie twoja opinia na temat tego materiału ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba mogę, ale nie mam tego materiału - poszukam i spróbuję ściągnąć - ustawię w kolejkę jak znajdę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.datpiff.com/FUSO-Fuso-Sama-Familia-mixtape.440487.html proszę, wystarczy założyć konto i można legalnie pobrać ;)

      Usuń
  3. uwielbiam zakładać konta... No dobra, poświęcę się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Ostatnio nastąpiła reaktywacja składu WSP i wysyp solówek składu. Wspólnicy mieli sporo fanów, lubiących Praski Rap uliczny" - nie nastąpiła reaktywacja składu WSP i nigdy nie nastąpi. Wysyp solówek? Dwie płyty Radara i teraz Damiana, natomiast solówki kolejnych Wspólników są w przygotowaniu. WSP raczej kojarzone jest ze Śró PŁD, a nie z Pragą, bo na Pradze mieszka tylko Damian. To nie rap dla wszystkich, trzeba przeżyć coś co jest przewijane w tych trakach żeby zrozumieć... Szczerość i prostota bardziej są cenione niż przyspieszanie, potrójne rymy, sklejanie i nawijanie kawałków w stylu: "mam duży dres i fajnie jest..." elo!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Aha 10 latek przesłuchał całą płytę i wyciągnął z niej wnioski... Naprawdę prawilny dzieciak, że w takim wieku zrozumiał ten przekaz.

    OdpowiedzUsuń
  6. 1. Tak, to nie jest rap dla wszystkich.
    2. Z tą Pragą masz rację, poniosło mnie, ale byłem w temacie Damiana.
    3. 10-latek właśnie nie zrozumiał - normalne dziecko w tym wieku raczej woli się bawić niż umartwiać i uznaję to za zdrowy przejaw, że odrzucił płytę Damiana.
    4. Wiedziałem , że tą szczerość i prostotę ktoś tu wypomni.
    5. Skąd wiesz, co ja przeżyłem? Jestem na tyle duży, że można przypuszczać, że mam za sobą to i owo... Choć naturalnie, nie muszę mieć.

    OdpowiedzUsuń
  7. trzeba coś w życiu przeżyć żeby zrozumieć tę płytkę. Damian, jak i cała reszta WSPólników przekozak. zajebiście, że wróciliście.

    OdpowiedzUsuń
  8. historia Damiana mocno przypomina moje życie, dlatego podchodzę do tej płyty inaczej. nie nawidzę tych komercyjnych shitów. są gusta i guściki.. ja się z tym identyfikuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. "Nawet mój 10-letni syn, który ma wielką radochę z wszystkich płyt, które ściągam i kupuję, bo nie musi wydawać kieszonkowego, stwierdził, że to dół i pociąć się można."
    Twój syn jest emo, że chciał się pociąć? :)
    W wielu kawałkach widzę siebie, dlatego mnie tak jara. Do tego sentyment do WSP bo na ich kawałkach się wychowałem. Kolejna rzecz: Płyta nie jest o ciężkim życiu, bo Damian nie nawija: "bieda, nie mam pracy, dlatego stoję pod klatką z jointem..." - (przez 76 minut toczy się historia o smutnym życiu, które każdy stara się przeżyć jak najwygodniej, ale jest niełatwo). Tylko mówi o tym, że miał ciężki okres jak popadł w używki i odeszła żona od niego z dzieckiem, a teraz zaczęło mu się układać. Takie kawałki jak "ogarnij się" czy "wszystko jest dla ludzi" powinno się puszczać swoim dzieciom, żeby nie popełniały tych błędów... Konkretny przekaz, a nie gówno jak "ganja mafia" co robi dzieciom z mózgów papkę.
    W "Praski rap" dobre zwroty dali Cwieta z Arkiem, szkoda, że nie wyszedł klip do tego numeru.

    OdpowiedzUsuń
  10. Koleżko nie wiem skąd żeś się urwał, ale jesteś totalnym cymbałem. Jeśli Ty na tej płycie slyszałeś coś bangarowego no to kurwa lepiej zalej uszy woskiem i nie słuchaj rapu. Przeczytałem sporo recenzji Twoich i widzę, że wszystko wiesz lepiej. Płytę przesłuchujesz raz i piszesz te recenzje? Co za dureń... Skoro wiesz wszystko lepiej i jesteś takim specjalistą to dlaczego nie nagrywasz? Przecież Ty najlepiej wiesz jak powinien być robiony rap w Polsce. Prawdziwy ekspert z Ciebie heh. Nie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń