piątek, 4 stycznia 2013

SIŁA W UMYŚLE - VIS IN COR

nielegal 2012

1. Ambicje    feat. ROSIU
2. Obudź się
3. Patriot
4. Jestem dumny
5. Nokaut
6. Iluminacja
7. Chwile    feat. SYLWIA TRYJANOWSKA
8. Nic się nie zmienia    feat. SHWINDLA
9. Mamy czas    feat. DJ KLASYK
10. Kobiety    feat. KAZ, SYLWIA TRYJANOWSKA

    Dewu i Krychol to taka odpowiedź na Najlepszy Przekaz W Mieście, który jest, nie oszukujmy się, słaby, acz wypromowany przez majorsa. Natomiast Vis In Cor aka Siła Umysłu pokazują, że Mława niekoniecznie musi się kojarzyć z tandetnym rapem...
    Niestety nie mam pojęcia, kto wyprodukował płytę i czy są to oryginalne podkłady, ale w sumie nie robi to żadnej różnicy. Podkłady są bardzo porządne i doskonale się tego słucha od pierwszego kawałka. Klasycznie pojęte bangery, które doskonale napędzają energię płyty i pasują do obu rapperów jak ulał.
    Krychol jest bardziej doświadczonym emce z tej dwójki, zresztą wydał w tym roku swoją solówkę 'Zamysł', ale żadnemu z nich nie da się wiele zarzucić. Głosy mogą sugerować uliczną stylistykę, ale byłoby to niesprawiedliwe i bardzo uproszczone podejście. Bo ViC mówią nie o ulicy, ale o całej otaczającej nas rzeczywistości. Fakt, czynią to z taką charakterystyczną swadą, ale to nie przeszkadza. Potrafią popełnić mocny refren, zjadliwie komentują scenę polityczną, mają ciekawe teksty i nie użalają się nad swym losem, raczej pozostają uważnymi obserwatorami. Płyta byłaby genialna, gdyby... nie końcówka płyty, która wydaje się trochę męcząca.
    Nie da się przesłuchać wszystkiego, co wychodzi w roku. Ale po przesłuchaniu tego albumu, zaraz przejrzałem mój zestaw tegorocznych nielegali, w poszukiwaniu albumu solowego Krychola. Jako, że nie znalazłem, zaraz udałem się na jego fanpejdża na fb i zaciągnąłem - jeśli jest równie dobry, to będę w szoku po raz kolejny. Naprawdę dobra płyta ViC - pomimo zamulającej końcówki. Polecam to obadać, bo jest co!     

PŁYTTA-TU

OCENA: 4+\6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz