piątek, 28 grudnia 2012

ZNAK CZASU - KYLO

nielegal 2012

1. Znak Czasu 
2. Czas Pokaże    feat. HAGEN
3. Hell 
4. Wypijmy    feat. BORZY, SOBISZ
5. Dla Was 
6. Miałeś Tu Być
7. Jestem z Polski    feat. SANCHO PE
8. Historie Oparte Na Faktach
9. Dla Swoich Jestem Dobry 
10. Dobrze Wiem 
11. Nielegalni 
12. Wracam
13. Nie Chcę Mieć
14. Północna Strona Polski 
15. S.O.S
16. Tu Się Wychowałem   feat. BORZY
17. Świat Nie Jest Sprawiedliwy
18. Wiara, Nadzieja i Miłość
   
    To już szóste solo Kyla. Zastanawiam się, jak słabym trzeba być, żeby nagrać tyle płyt i nie zostać w ogóle dostrzeżonym? Ale z drugiej strony, ileż już płyt słyszałem, o których nikt nigdy nie mówił, a okazały się świetne. Nie posłucham, się nie dowiem. Nie siedzę mocno w kaszubskiej scenie rap, dlatego i tak sprawdzę.  
    Większość płyty wyprodukował dla siebie sam Kylo, z wyjątkiem dwóch traków od DBK i wyraźnie słychać, że Kylo lubi nowoczesne bity, które trochę kojarzą mi się z Dipset albo z takim Queensbridge'owym pojęciem rapu w XXI wieku. No bo w sumie są sample (nawet nieśmiertelne Roxette się tu znalazło w kawałku 'Hell'), mocne perkusje, ale znajdziemy tu również g-funkowe melodyjki - taki typowy podziemny rap z XXI wieku w stylu NY. Czyli klasyka pojęta nowocześnie. Minimalne ilości skreczy, mniej hip hopu, więcej rapu - czy też innymi słowy, mniej klimatu, więcej przekazu.
    Bo Kylo okazał się nie być wcale kiepskim emce i fakt, że nie słyszałem o nim ani ja, ani moi znajomi, nie świadczy o niczym. Teksty Kyla oscylują wokół sytuacji społecznej i politycznej w Polsce i pomimo kilku wtórnych wersów i prościutkich rymów, przyznam, że są to teksty całkiem ciekawe i warte poświęcenia uwagi. Gości praktycznie nie zauważyłem, poza Sancho Pe, który dał wyraźnie gorsze wejście, niż reszta. Znalazłem tu sporo fajnych kawałków, takkich jak choćby 'Znak czasu', ale także 'Wiara, nadzieja, miłość' i parę innych.
    Jeśli nie słyszałeś o Kylo, pora usłyszeć. Nie jest to mistrzostwo świata, ale za to porządnie zrobiony nowoczesny, a co najważniejsze, świadomy rap, bez pozowania na JP gangsta z gimnazjum. Warto obadać.

OCENA: 4+\6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz